4 Mayıs 2010 Salı

MİDYE BÖREK

Bir süre önce Ankara’daki meşhur bir börekçinin yaptığı “Midye Böreği” tatmıştım.
Nasıl yapıldığını öğrenmeliyim derken eski Lezzet dergilerinden birinden not aldığım tarifler arasında buldum ve Sinangil Baklavalık unla denedim.



MALZEMELER
2 Kahve fincanı su
2 Kahve fincanı sıvı yağ
2 Kahve fincanı yoğurt
1 Yumurta
Bir paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
Tuz

150 gr eritilmiş tereyağ

Kıyma +soğandan oluşan iç malzemesi
YAPILIŞI

Yoğurma kabına önce sıvı malzemeleri alalım kontrollü bir şekilde un ekleyerek yoğuralım. Yarım saat kadar dinlendirdiğimiz hamuru 4 eşit parçaya bölelim. Her bir parçayı olabildiğince ince açalım.
Üzerine erimiş tereyağını sürelim. Diğer hamurları da aynı şekilde incecik açalım, aralarına tereyağı sürerek üst üste koyalım. Dört kat olan bu hamuru sıkı bir rulo şeklinde saralım ve buzdolabında yarım saat kadar donduralım.


Sonra da rulomuzu fotoğraftaki gibi keselim ve kestiğimiz her parçayı kesilen yönde hafifçe açalım. Arasına iç malzememizi koyarak poğaça gibi katlayalım.
Yağlı kâğıt serilmiş tepsiye sıralayalım ve 200 dereceye ayarlanmış fırında pişirelim.
Not: Dilediğiniz börek içini kullanabilirsiniz, ben kıymalısını sevmiştim.

13 yorum:

Zehra Gürgen dedi ki...

A çok güzel bir görüntü özellikle yapılış aşamasını göstermene çok sevindim.Yaparken sıkıntı çekmeyeceğim
Ellerine sağlık canım
sevgiler

Eda dedi ki...

Hülyacım mis gibi olmuştur, bayıldım..
sevgiler

Fuat Gencal dedi ki...

Hamur işlerinin her türlüsünü severim. Midye börekte çok iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

Saygılar.

GÜLSÜM dedi ki...

ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN
GÖNDEREN: http://mutfaktansesler.blogspot.com/

59. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;

http://porselendemlik.blogcu.com

http://gelibolu17.blogspot.com/

tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için

30 NİSAN 2010-14 MAYIS 2010

TARİHLERİ ARASINDA

http://mutfaktansesler.blogspot.com/

YANİ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE
"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 59.HAFTA "
BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
SEVGİLER

pelince dedi ki...

Hamur açabilsem kesin denerdim...sen yapsan ,ben yesem şahane olur :)) ellerine sağlık...

Sevgiler..

Hülya dedi ki...

Pelin'ciğim,
Ben de çok güzel hamur açamıyorum hatta midye böreğin yufkası neredeyse dikdörtgen :) olmuştu..
Nasılsa rulo yapılacağı için çok da farketmiyor.

Ankara'ya geldiğinde seve seve yaparım...

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cigim,

Harika olmus, ellerine saglik, tek kelime ile super...

Sevgilerimi gonderiyorum, ve de guzel bir hafta diliyorum.

Tijen dedi ki...

Hülya'cığım,
Görüşemediğimize çok üzüldüm. Güzel geçti mi Antalya günleriniz? Umarım harika vakit geçirmişsinizdir!

Sıcak Paylaşımlar Aysel dedi ki...

Ooohhh mis gibi çörekler... Yakında bende bir değişik versiyonunu ekleyeceğim... Ellerine sağlık Hülyacığım kocaman sıcacık sevgiler...

daimamutfak dedi ki...

Hülyacığım harıka olmuş..maaşallah çok beceriklisin..bende yapabilirmiyim diye düşünürken tamda..sayfanda buldum bunu..sevgiler.

Betül dedi ki...

Ablamlar bu böreği dediğin yerden alırlar hastası olarak, ben de çok sevmiştim ve yapabileceğimi düşünmemiştim. Harika, ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

elinize gönlünüze sağlık denedim harikaydı bayramda talı olarak deniycem sevgiyle kalın birsence

Adsız dedi ki...

ben sinangil unu bulamıyorum.her markette yok herhalde .

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin