26 Ocak 2008 Cumartesi

DOĞUM GÜNÜ MENÜSÜ


Arda 10 yaşına girdi. Artık çift rakamlı yaşlardayız.
Karne gününe denk gelen doğumgünü, güzel karnenin mutluluğu, hediyelerin coşkusu ile dün Arda için çok özeldi.

Pastasının 1 ve 0 rakamlarından oluşmasını istedi.
"Üzerine şeker hamuru kaplama tadını beğenmiyorum" dedi.
Ben de yine Pastacı'nın tarifi ile hazırladığım pandispanyadan yaptım, ara kremasında crem'ole kullandım.
Pastanın üzerini ise beyaz çikolata ve krema ile yapacağım ganajla sıvamayı planladım. Ama planladığım gibi olmadı. Krema içinde erittiğim çikolata tarifin çok daha üzerinde miktar olmasına rağmen çok sıvı idi dolayısıyla pandispanyayı kaplayamamaktan korktum (Buzdolabında bir kaç saat bekledikten sonra katılaşmıştı ama artık çok geç).
İmdadıma yedekte bekleyen şeker hamuru yetişti...
Arda, artık 10 yaşında olduğunu ve pastayı eskimeyi ifade eden yamalarla süslememizi teklif etti !!!
Her zaman ki gibi acele ediyordum ve fotoğraflar hiç içime sinmedi.
Doğum günü menümüzde başka neler vardı ?

Truf
Trufları bu sefer kek kırıntıları ile yaptım
1/2 paket krema
1.5 paket çikolata (yaklaşık 120 gr.)
2 su bardağı kadar kek kırıntısı
Önce kremayı kaynama noktasına getirdim içinde çikolataları erittim.
Kekleri ufalayıp ilave ettim.İyice karıştırdım. Kek cevizli olduğundan ayrıca fındık ya da ceviz ilave etmedim.
Buzdolabında bir müddet beklettiğim karışımdan küçük toplar yapıp ceviz, toz antep fıstığı ve hindistan cevizine buladım.

Brüksel Lahanası Salatası
Brüksel lahanaları ve havuçları buharda haşlayıp üzerine sarmısak,limon zeytinyağı karışımından oluşan sosu gezdirdim.

Kurabiyeler de Pastacı'dan.
Tatlıyla hiç aram olmadığı için ben henüz tatmadım ama eşim biskreme benzediğini söyledi.

Pastırmalı Humus

Peynir Topları
1/2 paket labne peyniri
200 gr.lor
200 gr. beyaz peyniri karıştırıp yaptığım topları ince kıyılmış dereotu, pulbiber-kekik, çörekotu,haşhaş tohumuna buladım.

Rokalı Yeşil Salata

Milföylü çıtırların tarifi ise Acemi Aşçı'dan..

Ben tariften domatesi çıkardım sadece (Ekim ayı itibariyle yaz sebzeleri ile ilişkimi bitiriyorum).

Annemin su böreği

Yoğurtlu köfte
Bu köftenin bizim evdeki ismi "Maymun Arda Köftesi" Arda'nın severek yediği nadir şeylerden biri olması sebebiyle doğum günü şerefine yapıldı.

7 yorum:

Betül dedi ki...

Arda'ya sizlerle birlikte nice mutlu, sağlıklı ve neşeli yıllar diliyorum. Çok enfes şeyler hazırlamışsın, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

Tijen dedi ki...

Arda hep gülsün, hep sevinsin. Üzerine yamalı giyecekler giymek zorunda kalmasın ama giyse de onları gururla taşısın!

Defne dedi ki...

Arda'cığıma sağlıklı ve mutlu yeni yaşlar diliyorum. Tabii ki sizinle birlikte! :) Sevgiyle kurulan bir sofra da bu kadar sıcak olur zaten. Ellerine sağlık!

Feyza Fidan dedi ki...

Hülyacım, yakışıklı oğluna sağlıklı sıhhatli nice seneler diliyorum :))))
Ayrıcaaaaa....
O pasta, o menü, o nefaset ayyyyyyy valla ağzım sulandı canımcım...Ellerinize sağlık hepinizin..
Tekrar nice mutlu yıllar diliyorum oğluşuna:))
Sevgiler,

kizilciksurubu dedi ki...

Hersey nefis görünüyor,ellerinize saglik.Arda'nin da dogum gününü kutlarim,nice yillara.

http://leziz.blogcu.com dedi ki...

Canım Ardaya nice hice 10 yaşlar diliyorum...Sağlıkla mutlulukla huzurla ve sevdikleriyle birlikte tabiki...Herşey harika görünüyor...ellerine sağlık...

özlem

biriciks dedi ki...

merhaba hülya ,hevesle oluşturduğum blogumda hevesle okudum yorumunu ,çokk mutlu oldum :)) bu arada tariflerine ayrıntılı bi şekilde takılıcam hafta sonu
sende sevgiyle kal .
hasibe.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin