7 Aralık 2007 Cuma

PATATESLİ MANTI

Patatesli mantı bir Çerkez yemeğidir ve bana hep çocukluğumu hatırlatır... Anneannemde yapılırdı ben üçgenlerin yanısıra arada dikdörtgenler de yapar sonra yerken tabakta kendi yaptığım mantıları bulmaya çalışırdım.

Yöresel yemeklerin alışkanlıkla bağlantılı olduğunu düşünürüm. Benim çocukluktan bu yana çok sevdiğim alıştığım bir tat ilk kez deneyen başkasına güzel gelmeyebilir ya da "mantı dediğin kıymalı olur" diyebilirsiniz. Ama denemekte fayda var... Mmmm nefis...

Patatesli mantıyı annem yaptı tabii ki.

İşte tarifi:


Yaklaşık 3 çay fincanı un, su ve tuzla katıca bir hamur yoğuralım. Bezelere ayıralım.

Haşlanıp ezilmiş patateslerin içine rendelenmiş 1 adet soğan, tuz, kırmızı biber ve arzuya göre kuru reyhan ekleyip karıştıralım.

Bezeleri unlanmış zeminde çok ince olmayacak şekilde açalım (çok kalın da olmasın, normal mantı inceliğinde).

Açtığımız hamuru 2,5-3 cm.lik kareler halinde keselim, patatesli içlerini koyup üçgen şeklinde kapatalım.

Kaynayan tuzlu suda haşlayalım, süzelim. Süzmeden önce mantıların içinde haşlandığı sudan 1 kase ayırıp içine bir kaç adet dövülmüş sarmısak ekleyip karıştıralım (sarmısağın oranı zevkinize kalmış).

Gelelim servise ...

Tabağa mantıları alıyoruz üzerine sarmısaklı sos en son da kırmızı biberli tereyağı...

Harika bir tat...

13 yorum:

kizilciksurubu dedi ki...

Manti harika görünüyor,ellerinize saglik.

yemegimle dedi ki...

Ellerinize saglik bende imrendim mantiya simdi ama kim kesecek diyorum bir taraftanda:))kesinlikle benimde favirim patatesli manti yapmasamda:))sevgiler...

Betül dedi ki...

Hülya'cığım,

Mantı çok lezzetli görünüyor. Annenin ve senin ellerinize sağlık.
Neşeli bir hafta sonu diliyorum.
Sevgilerimle.

YESIMLI TARIFLER dedi ki...

hülyacım annenin ellerine sağlık tam bana göre olmuş kıymayla aram pek hoş değil çünkü
kocaman sevgiylee

Tijen dedi ki...

Ben de istiyorum ondan!

zerrin - misss dedi ki...

Merhaba,

patatesli mantıyı bir kez yemiştim. Çok beğenmiştim tadını. Şimdi sizde görünce o lezzet yeniden aklıma geldi.

Annenizin ellerine sağlık.

Tabakta karelere baktım ama hepsi üçgen gibi. El atmadınız galiba :)))

Sıcacık sevgiler..
afiyetler olsun.

www.misssgibi.com

kelebeklisaniyeler.blogcu.com dedi ki...

blog mansette gordum ve bir kosuda geldim, ellerinize saglik, harika
sevgiler

Yaren dedi ki...

Patatesli manti hic duymamistim,görüntü muhtesem.Benim ens evdigim makarna sonrada patates gelir.Ikisi bir arada oluncada mutlaka harika bir lezzet olusmustur.Ellerine saglik ve iyi bir hafta sonu diliyorum.

YESIMLI TARIFLER dedi ki...

hülyacım bu muffin kalıplarını ben metrodan almıştım istesen pastamalzemleri.com dan sipariş edebilirsin aslında büyük marketlerde var ama en uygun olanı metro. bu uzun olanı da aslında içinde kahvaltı tabakları vardı 4 tane ben bazne böyle kullanıyorum bunu da kızılaydan almıştım alp billuriye yani böyle sen sor ben söylerim canım ne olcakk

Serpil ÇAĞLAYAN dedi ki...

Hiç yemedim değişikmiş annenin ellerine sağlık canım. İşallah denerim birgün...

Selin dedi ki...

Hülyacım Eskişehir'de çok yapılır patatesli mantı. Ablama her gittiğimde yapmasını isterim. Çok da severim. Harika görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

buna biz ailecek bayılıyoruz. harika bir çerkez yemeği. sanırım diğer adı ''halive'' idi. ananem anlatıyodu bişeyler de dinlemiyodum :D

Adsız dedi ki...

ben bügün yaparim belki güzel görünüyor

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin