18 Kasım 2007 Pazar

KAHVALTILIK POĞAÇALAR


Hem yemek, hem hazırlamak açısından en sevdiğim öğün kahvaltıdır. Cuma ve cumartesi akşamları yarın sabah için ne hazırlarayacağımı düşünür ev halkını "kahvaltıda ne istersiniz"soruları ile taciz ederim...

Bu sabah, pide ve poğaçalarda kullandığım tarifin hamurunu ekmek yapma makinasında karıştırdım (yani "yoğurttum"). Ekmek makinasını ilk kez hamur yoğurma işlevi için kullandım. Bir buçuk saatlik (benim gibi sürekli zamanla yarışan birisi için) yoğurma süresi ve un ayarını gerektiği gibi yapamayacağım endişesi ile başladım ama sonuç harika idi... Yaptığım en güzel mayalı poğaça oldu diyebilirim ayrıca bir gün sonra hâlâ yumuşacıktı... Mayalı poğaçaların fırından çıktığı andaki yumuşaklıklarını uzun süre muhafaza edememeleri benim için bir olumsuzluktu.

MALZEMELER :

1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı su
1 su bardağı süt (veya 2 bardak süt olabilir)
1 paket yaş maya
1/2 çay bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1/2 çay kaşığı mahlep (arzuya göre, Arda pastane poğaçası sevmez ben o yüzden mahlebi çok az koydum)
3,5-4 su bardağı elenmiş un
1 yumurta sarısı
Yeteri kadar maydonozlu-dereotlu beyaz peynir

YAPILIŞI :

Ilık şekerli sütün içinde mayayı eritelim. Bu arada ekmek makinasının pişirme kabına sırayla yağ, ılık su, sütle maya karışımı ile tuz ve mahlebi ekleyelim. En son bir yandan makina çalışırken diğer yandan azar azar unu ilave edelim.

Makinayı çalıştıralım ve hamur yoğurma programında (8 numaralı prog.) yoğrulmasını bekleyelim.

Yoğurma işlemi bittiğinde oldukça yumuşak bir hamurumuz oluyor (nur topu gibi ☺).
En zor aşama, o yumuşak hamuru şekillendirmek... Ben biraz undan yardım aldımsa da asıl yardım ellerimi hafifçe sıvı yağa batırmakla oldu.

İçlerine peynirlerini koyup şekillendirdiğimiz poğaçaları yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizelim.

Üzerlerine bir kaç damla su ya da sütle incelttiğimiz yumurta sarısı sürüp çörekotu-susamla süsleyelim.

Tepside de 20-30 dk. mayalandırıp 200 C fırında pişirelim.

Fırından çıkan tepsinin üzerini birkaç dakika süre ile başka bir tepsi ile kapattığımızda oluşan buhar poğaçaların daha da yumuşamasını sağlıyor.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin